DOSL Ostatni Grosz. Ruszaj się z DOSL Ostatni Grosz. Trzymaj się prosto!

#DOSLOstatniGrosz

Zadbaj o siebie i trzymaj się prosto!😉 Nieprawidłowa postawa ciała podczas ćwiczeń to prosta droga do kontuzji!!!
Dlatego – wyprostuj się!!!💚💚💚 Prawidłowa postawa to fundament zdrowia i sprawności. Dziś mówimy “do widzenia” zwieszonej głowie i skulonemu tułowiu. Nieodpowiednie ułożenie ciała pogłębia przeciążenia i może być przyczyną bolesnych urazów.

Do dzieła:
👍 Klatka piersiowa do przodu.
👍 Łopatki ściągnięte.
👍 Wzrok skierowany przed siebie.
👍 Barki luźno opuszczone.
Pracujmy nad prawidłową sylwetką, aż wejdzie nam to w nawyk.

Proponowane ćwiczenia:
🤸 Ćwiczenia z pilatesu wzmacniające mięśnie brzucha – połóż się na plecach z rękami wyciągniętymi nad głową; nogi proste, palce stóp skierowane do góry; przyciągnij podbródek do mostka, napnij mięśnie brzucha, przechodź bardzo powoli do siadu; kiedy już usiadłeś wyciągnij ręce do stóp i wytrzymaj przez chwilę. Połóż się powoli i powtórz ćwiczenie 10-12 razy.
🤸 Balans – będą potrzebne hantelki i platforma; ćwiczymy stojąc na połówce piłki, która wymusza balansowanie nóg i tułowia, wpływa to pozytywnie na reakcje równoważne ciała; zginamy ręce w łokciach ćwicząc biceps, 10-12 razy.
🤸 Skrzydła wyrównujące pracę ramion i utrwalają wyprostowaną sylwetkę – stań plecami przy ścianie, dotykając jej piętami i barkami, ręce ułożone wzdłuż tułowia powoli unosimy na boki, aż będą równolegle do połogi; opuść ręce i powtórz to ćwiczenie 15-20 razy.
Do dzieła!!💚💚

Pamiętajcie aby ćwiczenia dostosować do swojego stanu zdrowia i możliwości.
Trzymajcie się prosto!!!😉